söndag 20 januari 2008

Schema och annan bra information att ha!

SCHEMA


fredaglördagsöndag
8.00
Spelpass 2 börjarSpelpass 5 börjar
9.00


10.00
08—1208—12
11.00


12.00
Lunch 12-13Lunch 12-13
13.00
Spelpass 3 börjarSpelpass 6
14.00


15.00
13-1713-17
16.00


17.00
Middag 17-19Prisutdelning /Städning
18.00Invigning/Välkommen!
17- vi är färdiga
19.00Spelpass 1 börjar Spelpass 4 börjar
20.00


21.0019-2319-23
22.00


23.00


24.00



Här har vi det gällande schemat för Apkon V: Apprehensicon! Bilden nedanför är till för dem som har problem med att se hela schemat (ja, det fortsätter in på söndagen).



Övrig info för SL och Spelare:

För Spelledare:
  • Vi kommer INTE ha tillgång till cd-spelare att låna ut. Just so you know.
  • Vi kommer däremot köpa in värmeljus för stämningens skull för er som vill låna.
  • Om ni vill slippa skriva ut någonting själv (formulär, dödsprofetior, osv, osv) så får ni gärna höra av er i förväg och bistå med dokumentet i fråga som ska skrivas ut.
  • Vi har fortfarande plats för spelledare som har egna scenarion. Notera dock att vi i det här stadiet kommer vilja veta för säkert att det är ett äventyr som ni kommer vilja spela och är säker på att spelarna också komma tycka om. Sista anmälningsdag för sena spelledare är Fredag 25/1
  • Beroende på antalet grupper (och antalet spelledare) som kommer anmäla sig så kommer spelledarna att få spelleda 4-5 pass. Scheman kommer delas ut så snabbt som möjligt.

För Spelare:
  • Det finns fortfarande plats för deltagare, både kompletta lag eller separata deltagare till den öppna gruppen.
  • Lag ska inneha 5 personer. Går detta inte att uppfylla men ni är nära (4 spelare t.ex.) kommer vi att hjälpa er i att förmedla fler spelare till gruppen. Är ni 1-2 så kommer ni nog istället få hamna i andra grupper eller den öppna gruppen
  • Enskilda anmälningar är okej. Ni kommer då att antingen läggas in i den öppna gruppen eller få fylla ut icke-kompletta anmälda lag.
  • Öppna gruppen är en grupp avsedd speciellt för de som har inte har lyckats få tag i en egen
  • Kontaktinformation. Vi kommer behöva lagnamn samt namn och telefonnummer på alla i laget. Utse någon till lagkapten, som förutom den lilla titeln även kommer vara den första personen vi kommer ringa när vi har funderingar.
  • Har någon deltagare ett allvarligt tillstånd, t.ex. fobi, allergi eller någonting sånt som kan vara bra att veta får ni gärna meddela det.
  • Sista datum för anmälan av sig själv eller sitt lag är Måndag 28/1.
PLATS

Tegs församlingsgård kommer Apkon V hålla hus. Det ligger precis bredvid/bakom/framför Tegskyrkan (beror helt på från vilket håll man kommer ifrån). Konventet i sig kommer vara nere i källaren av församlingsgården, spelande såsom andra aktiviteter.


Klicka på bilden om ni vill se en större och mer lättläst karta.

REGLER

Vi ansvariga för det här arrangemanget har några satta regler på konventet som gäller alla deltagare:
  1. Svensk lag. Apkon V må vara awesome, men vi har inte diplomatisk immunitet.
  2. Lokalens lag. Vi river inte tapeter, snor möblemang eller dylikt, osv, osv. Vi har lokalen till låns och vill få behålla vårt goda förhållande med församlingsgården. De enda ändringarna som får göras är de som kan återställas till precis som det var. Vi förväntas t.ex. diska vår egen disk, lägga tillbaka bord, osv. Vi har även bara tillgång till källaren så resten av församlingsgården är off-limits förutom till-och-från källaren.
  3. Apkons lag. Vi ska göra vårt bästa för att schemat ska flyta på och ser till att alla kan ha det roligt. Detta inkluderar att göra det enkelt för alla att städa undan sen.
  4. Gör inte ditt problem till vårt problem! Vi ser fram emot att arrangera Apkon men det gör det inte okej att anmäla sig fast man inte kan det datumet, att hoppa av konventet i sista stund på grund av att man inte pluggat, eller t.ex att åka på LAN dagen innan konvent. Sådant beteende är dåligt folkvett och rent ovärdigt enligt rollspelscodex, men framförallt är det inte vårt problem. Sköt din del som spelare så fixar vi resten!
  5. Konventet är drogfritt och inga alkoholhaltiga drycker får förekomma. Rökning sker utomhus på anvisad plats.
Mat, övernattning och dylikt

Mat tillskaffas på egen hand. Vi har tillgång till kylskåp, mikrovågsugn, bestick,tallrikar och andra vanliga köksförnödenheter. Disk och så fixar varje person för sig själv. Det finns ett ICA och ett flertal pizzerior på Teg också för den oförberedde.

Övernattning kommer att vara tillgängligt för den som vill. Vi kommer ha ett avsett rum för just detta syfte där de som vill sova verkligen (bl.a) ska få sova. Vi kommer ha lokalen låst över natten så det kommer inte gå att springa ut och in när det väl är tänkt att alla ska sova och ladda om batterierna.

OCH som vanligt så är det bara höra av sig ifall det fortfarande finns funderingar kring någonting.
Johan Jaurin: 070-6359218
Johannes Rodén: 073-0263635

Inga kommentarer: